Fachowcy pracujący przy kotłach warzelnych w browarze Żywiec opracowali własne receptury zarówno Portera, jak i piwa Ale. Jako swoistą ciekawostkę można podać, że Porter został nader pozytywnie przyjęty przez konsumentów, którzy obdarzyli go uznaniem. Dzięki temu po czasy współczesne kotły warzelne w Żywcu warzą piwo Porter. Browar Żywiecki przeprowadza jego produkcję ręcznie, dokładnie tak, jak miało to miejsce ponad wiek temu. Z roku na rok piwowarzy zatrudnieni w browarze Żywiec starali się udoskonalać produkcję piwa, dbają o zachowanie i podwyższanie jego jakości i walorów smakowych. Nie pozostało to niezauważone przez miłośników piwa, którzy przez lata byli wierni browarom produkowanym właśnie w Żywcu. Właściciele browaru już w okresie XIX wieku przywiązywali bardzo dużą wagę do ciągłego budowania pozytywnego wizerunku swojej marki. Stosowali oni nowatorskie metody sprzedaży oraz swoistej opieki nad każdy produktem, jaki wypuszczany był na rynek. W latach 1856-1939 browar w Żywcu zbudował wyróżniającą się dużą skutecznością sieć sprzedaży. Opierała się ona o lokalnych zastępców. W ich roli występowali cieszący się gruntownym zaufaniem kupcy, przedsiębiorcy, restauratorzy, jak również właściciele hoteli, którzy na swoim terenie prowadzili sprzedaż piwa. Żywiec propagował jak tylko mógł swoje logo, aby zapisało się ono trwale w pamięci i świadomości jak najszerszej grupy konsumentów. Nie szczędził pieniędzy na wszelkie przejawy reklamy, choć w tamtych czasach zasady promocji nie były chyba znane. Żywieckie znaki firmowe oraz towarowe drukowano, malowano, wytłaczano, a nawet wypalano na szklankach, kuflach, kapslach, podstawkach, beczkach, bloczkach, kelnerskich cennikach, serwetkach, czy też kalendarzach ściennych. Jak widać, browary w Żywcu doskonale wiedziały i nadal wiedzą, jak ważna jest świadomości marki i jak istotne miejsce w tym względzie odbywa szeroko zakrojona promocja własnej firmy i jej produktów. Nie należy zapominać, że browary Żywiec pomimo upływu całych dziesięcioleci, nadal pozostają na szczycie, wśród najczęściej wybieranych piw przez Polaków. Jak widać, Żywiec doskonale potrafi dobrać dla siebie odpowiednią politykę strategiczną.

kobiecymokiem.pl

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSwojskie mięsa
Następny artykułPaella

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here