Bez wątpienia reklama w internecie jest dziś ulubionym sposobem promocji przedsiębiorców i nie ma co im się dziwić – konsumenci większość dóbr poszukują właśnie w sieci. Tendencja ta sprawia, że badani właściciele firm coraz częściej odpowiadają, że większość środków przeznaczonych na promocję zostaje zainwestowana w reklamę internetową. Przede wszystkim do jej zalet zaliczyć można mierzalność. Jest to trudne w przypadku na przykład reklamy poprzez plakaty. Trudno bowiem powiedzieć ilu przechodniów zauważyło dany plakat, a co dopiero powiedzieć ilu go przeczytało. Tutaj mamy dokładne statystki z liczbą wyświetleń oraz liczbą kliknięć w link. Reklama w internecie jest również bardziej dopasowana tematycznie, a widzą ja tylko Ci którzy z jakiegoś powodu poszukują reklamowanego produktu lub usługi. No i najważniejsza chyba zaleta – reklama ta jest stosunkowo tania. Nawet osoby zaczynające swoją przygodę z biznesem mogą konkurować na rynku z gigantami, którzy od wielu lat są liderami w swojej branży.